tisdag 19 mars 2013

Visst blir man som....



.......barn på nytt med åldern !



Fascinerad  och barnsligt förundrad av vädret :

 När man tittar ut och ser snön vräka ner är det svårt att tro att dagens datum är 19 MARS

De flesta klagar och är trötta på vintern , men jag tycker det bara är att acceptera!

Trots all så gick jag ut en sväng.




Här skall vi snart, närmare bestämt om 42 dagar sjunga:  "SKÖNA MAJ och VINTERN RA......"  med flera andra stamsånger............


Hittade en ny loppmarknad, kunde inte låta bli..............................

Redan när vi var i Marocko ville jag läsa "Tusen och en natt". Hitintills har jag inte hittat det på antikvariat till ett rimligt  pris.
Idag fann jag dessa, det var skandal böcker  när jag var barn.
Folk lurades att köpa dessa på avbetalning till snaskigt pris för att barnen skulle lära sig läsa engelska. Började med Robinson Crusoe där några ord här och där var på engelska, tanken var att när man läst hela serien på 50 böcker skulle man kunna engeska!
Min mor skulle säkert ta fram "skämskudden" om hon levde och kunde läsa vad jag skriver.


Åter till skogen....





 Dessa skyltar om Fiskeby / Holmen satt upp i skogen väcker alltid mitt intresse.
När man blivit så gammal som jag, så är det inte länge sedan folk bodde och levde ute i skogarna. Minns inte exakt när men jag har hört att man erhöll statsbidrag om man odlade upp mark i skogarna långt in på 40-talet.
Tror utvecklingen och urbaniseringen var lika fascinerande då som det är i det som kallas u-länder idag.

Fick en bild av kommunikation i huvudet:
På en generation har vi gått från torrdass och läsande Åhlen &Holm katalog till att läsa på nätet i samma situation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar