måndag 6 maj 2013

Nej, nej, och åter nej........



jag köper inte allt!!!

Tror jag vet vad sorg är, men allt som händer i fotbollssverige nu ställer jag inte upp på!
Jag har så mycket fantasi så jag kan leva mig in i Ivan Turinas gravida frus sorg som står med två små barn i ett främmande land, men ni på läktaren, vad sörjer ni?

Den manifestation AIK:s fans bjöd på skrämde mig, vad hyllar ni?
Hur kan ni stå på läktaren och gråta över en människa ni inte känner?
Hur hade fotbollssverige reagerat om det varit Häckens målvakt? Gävles?
Vad är det för kollektiv sorg folk bär på?
Är det en Horst Wessel martyr som söks för att sluta gruppen?
Kollektiv dumhet och skrän har alltid skrämt mig.

Jag kan erkänna att jag varit på begravningar för människor jag inte känt så hemskt mycket för utan mest av respekt och artighet, då kan man sjunka in i den egna sorg man alltid bär på och medkänslan
poppar upp.
Att lämna blommor vid trafikolyckor gråta för idoler och djur är infantilt!

I nuläge leder AIK med 2-1 välförtjänt, trots två missade straffar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar