torsdag 16 maj 2013

Sexobjekt eller......

konkurrent?

 

 
Återkommer till huvudrubriken, vill först skriva ett par rader om:

Filosofen och ekonomen:

Försökte under gårdagens promenad sätta in hustrun i vad som hänt på nyhetstapeten under dagen. Ring P1 dryftade Israels deltagande i melodifestivalen och vad som räknas  som äkta Samer inför deras val.
Gubben ville utveckla lite om vad som räknas till UR-befolkningar, judar, samer etc.
Ställer en helt relevant fråga, vad tycker du är: UR-befolkningar?
Svaret blir:
-" Det är väl dom som har klockor"!!!!!!!!!!

 DRAR TILL SKOGS I STÄLLET:

Varit i Kolmården och cyklat i dagarna två!
Hittade detta älghorn , tänkte ta hem det, men 
kom ihåg mor Carins saga om Dummer-Jöns.
Minns inte om jag berättade den vidare för mina barn eller om det  är en H-C  A  story.
Grejen var i alla fall att han skulle fria till prinsessan och tog vad han hittade i diket på vägen dit. Bl.a en död kråka, hur som helst så kom alla Europas  prinsar  i galavagn med fina presenter, men det som prinsessan föll för var
Dummerjöns och hans presenter. 
Sensmoralen blir att skillnaden mellan saga och verklighet är inte stor!
En pojke som hette Daniel bodde på landet och träffade en prinsessa, han gav henne tio armhävningar, femton sits-ups ,en trasig hockeyklubba. 
Sen levde de lyckliga  i alla sina dar!!!!!!!!
 Gullvivorna har kommit!!!!!


 Åter till rubriken:


Träffade på denna kamrat som tvingade mig att stanna.
Blir som en dröm som besannas!
Brukar tänka som så att det säkraste sättet att slippa se något kul är att ta med kameran, men denna gång tog jag fel!
 Från den första bilden tog han sig närmare, vilket jag ville ha honom från skuggan till solen.
Nu började han bli lite mer "galen" och närmre kom han.

Nu börjar det brännas!

Bakom mig har jag en "uppförsbacke" så jag tycker det är lika bra att gå till attack och  försöka passera , det gick bra trots hans attack!

Han följde efter mig några hundra meter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar