onsdag 19 juni 2013

Småland, Småland........



det är landet...............


Blev en kort turné till Kalmar med övernattning för fotboll....

Började med Rumskullaeken, helt klart imponerande, över 1000 år.

Det småländska landskapet är djupt rotat i mig som Vilhelm Moberg -land. (inte Kalmar men ändå).
I varje torp eller stuga kan det finnas
en Rasken eller Karl-Oskar, i skogsdunklet gömmer sig en budkavelbärare  från "Rid i Natt"
                                                                                                                
StenmurÄlskar att se och tänka mig in i slitet med alla stenmurar , allt för att få lite mark att odla.
 
Synd på alla torp och småställen som står tomma, blev förvånad att det fanns så mycket ödeställen , trodde som så många andra att Tyskar köpt allt.

Kalmar är en stad jag är lite avundsjuk på, alltid trevligt med sommarstäder som har båtturism.
                                                                                    
En av de otroligt vackra stenbroar jag hittade

I fotbollen var IFK överlägsna och skulle ha dödat matchen tidigt om inte om funnits.
Man får inte missa så mycket målchanser.

Arenan var jättefin, den finaste gräsmatta jag sett trodde först att det var konstgräs.
(Klart att fotboll skall spelas på gräs!)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar