fredag 5 juli 2013

Almedalen ..................




lite ur mitt perspektiv....



Gotland för mig är SOL! i första hand, som värnpliktig hade jag en sommar som bara innebar att man solade.
Detsamma för några år sedan då jag brände sönder mig. Dessutom ett besök på F16 G med provsittning av JAS. (Bekant till hustrun ombesörjde både boende och flygplats)

F16 G har inte haft någon incidentberedskap på några år, nu har den återupptagits under Almedalsveckan. Dessutom är landets största örlogsfartyg på besök
(ubåtsräddningsfartyget Belos)((anpassad till Nato)) (((var en svenskättlad marinofficer som uppfann dykarklockan för USA:s flotta)))
Därtill lär Visby fullt av generaler och SAAB-folk.

Allt för att lobba fram 90 miljarder till en uppgraderad version av JAS när de befarar att Schweiz hoppar av!


Fridolin  talade om att :
 "ungdomar boende i förorterna kunde få sysselsättning med att bygga om i miljonprogrammet"
Lämna riksdagen och skolkatedern och åk ut till verklighetens Alby!

Där pågår renoveringar som utförs av skuttar  och svart arbetskraft från Baltikum!

(det funkar så med oreglerad arbetskraftsinvandring och fackfientlighet)


Igår var det debatt om ungdomsarbetslöshet, en 24 årig tvåbarnsmamma som levde på soss och var utbildad undersköterska hade svårt att få jobb, därtill en arbetssökande man i 50 års åldern typ A-lagare.
Man skall kanske inte gå på det yttre men både hustrun och jag var lika fördomsfulla, ingen av oss skulle anställt dem om vi kunnat.
Förstår inte hur man kan lägga pengar på tatueringar när man lever på socialen!

Vet att detta låter reaktionärt!

Björklund lovade i morse att han ALDRIG sätter sig i en regering med S!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar