tisdag 23 juli 2013

Jag är en GLUFSARE.........


 

men inte riktigt en

glass frossare.......



 På spaning efter kanotplatser i skärgården 
med bad och en tveksam sol .....
hittade vi till slut rätt......
Min dam ville bada betydligt tidigare men
som lydig hustru följde hon den intelligente
mannens råd och avvaktade.
Platsen blev Mon där solen fanns och herrn i
huset blev vederbörligen avtackad med ett
handslag.

Färden gick vidare till ett på förhand bestämt
mål,  Smultronstället i Sörping?????
Men herre min GUD!!!!!
KÖ!!!!!!
För lite glass som finns på Coop och ICA???

Jag och mina STORA barnbarn hann
bestiga Ramunderberget under tiden
de övriga stod i kö.....
hann även gå till bilen och byta
svettig tröja under tiden...
Men ändå, stå i kö för glass?????

En av mina sonhustrur påstod i sin
blogg att man kunde bli trött på sina
barn ?


Fel,fel,fel och återigen fel, det var när de bodde HEMMA...... numera är man glad för
varje stund de visar sig... (lite? ofta? ibland?kanske?)

Det är skillnad med barnbarn......
då behövs inga ( ) eller ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar