onsdag 3 juli 2013

Inte BARA en känsla.......




utan en VERKLIG verklighet........

 



Bilade genom ett sommarfagert Södermanland under den sk. nyhetstimmen i går kväll, trots att jag är en politisk nörd och Almedalen pågår så ville jag till hustruns förundran inte lyssna på radion!

Njöt och sög på en känsla av tillfredsställelse och kärlek jag fått av en liten kille i några dygn nu, en tillit som fyller ens inre och trots ålder får ens mänsklighet att växa.
Strofen "jag vill vara en man en människa" kan betyda mer än en sångtext ur en tecknad  film.

På den tiden "det begav sig" för egen del stod egot i vägen och man begrep inte bättre, tänk att man måste bli så förbannat gammal för att förstå!

Tack kompis! Jag kunde inte gunga lika högt utan att bli yr i huvudet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar