torsdag 25 juli 2013

Vet inte om......




jag skall vara ärlig..........



och erkänna:

Var och badade på Himpa två gånger idag, och nog kom det fram en liten rasist i mig!

Först retar jag mig på damer som inte får eller vill bada utan går fullt påklädda från topp till tå. (Ett framsteg att barnen får bada)

Därtill spelade man det jag kallar kamelmusik på högsta volym från serveringen.
Lika dumt som när man spelade europeisk julmusik i Mandalay!
Fel musik på fel plats och vid fel tillfälle!
Även några ynglingar tjafsade med vakterna om huruvida de skulle  få röka vattenpipa inne på området.
I morgon får vi väl ta vår medelklass bil och åka till någon sjö eller hav och bada med andra medelklassare och känna oss politiskt korrekta och fördomsfria i våra medelklasstankar!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Åter till den eviga frågan?
Vad är ett slag? Vad är en fösning?
Mina barn hade en mormor som var en suverän "fuskare", samma egenskaper har inte gått vidare till nästa generation.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Blev en liten besvikelse att  Sverige inte besegrade Tyskland  igår.
 Ser fram mot matchen Danmark-Norge som skall ses live ikväll.....
vilka vi skall hålla på är oklart.
Hustrun håller väl på sin ärvda  fjärdedel norskt påbrå. Jag tänker på stöddiga skidåkare som "backade"  i mål och älskar att förnedra motståndare när de vinner.  Jag känner mig nog mer befryndad med "Jeppe på Berget" och en Dansk öl, har även en betydligt snällare hustru än vad han hade!

Apropå våra grannländer så läser jag en bok nu om beredskapstiden . (Vi har inget att vara stolta för)
Vill jag delge en Norsk  syn på saken:

"Tyskarna fick slåss i månader för att besegra Norge, Danmark tog de på ett dygn, för att erövra Sverige behövde de bara ringa ett telefonsamtal".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar