onsdag 31 juli 2013

Blev en lång dag....



för en entusiastisk gubbe !!!!!



Började dagen med att lägga ut städningen på entreprenad till hustrun så jag kunde ägna mig åt häckklippning , fick lite hjälp även där. 
Då arvodet för städning motsvarar min fickpeng så beslöt jag att bjuda utföraren  på Lövsta slott och en tvårätters meny . Tyvärr räckte inte mitt arvode utan jag fick släppa till av sparade pengar för att jag tog en lättöl (16 kr) och till dricksen.

Gjort även några investeringar för blivande paddlingsturer, kompletteringar för att öka komforten vid övernattning. 
Varit duktig på att slösa pengar idag!

Kunde inte låta bli utan åkte ut och såg speedway  i kväll . På grund av regnet kom matchen inte igång förens 20.45. ( jag var där till 20.30) Beundrar förarna som får vänta och försöka hålla igång kropp och knopp! Aktivt kör de ju bara 5 heat cirkus eller tävlar i 5 min! Skulle vilja ha en pulsklocka på dom vid start och i första kurvan!
I morgondagens tidningar kommer det väl att stå att Vargarna hade otur som förlorade men jag tyckte att det var Dackarnas  Dracy Ward som hade en hellyckad kväll. Nicki Pedersen hade inte mycket att sätta emot. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar