söndag 13 oktober 2013

Både kropp och ...



själ skall ha sitt!!!!


Långpromenad med hustrun till hennes mor i Hageby, gick en promenad med svärmor sittande i sin rullstol, damen i fråga tyckte vi var duktiga som gått så långt, så jag genmälde:
-Jag motioner  din dotter så hon inte blir fet!
-Det är DU som är tjock!
Hopp, om henne fortfarande 92 år! Blir nog hundra.

Var väl lite allvar i mitt påstående, inte korpulens utan ett steg i hustruns grundträning inför hennes Wasalopp i vinter! Blev 12 km totalt igår!

Hoppade över gubbmatchen och gick på konsert i stället, ombytta roller efter 35 år, jag får underkasta mig!
Var en bra första halvlek tycker jag, Wagner är musik med tryck i!
Andra delen bestod av opera med tre duktiga solister, har nog skrivit det tidigare men kvarstår vid att skall man se världselit i Norrköping så är det Symfoniorkestern och Vargarna som gäller

Blivit en "fjant" börjat använda handskar till nästan allt, förr i världen använde inte en riktig karl handskar.

Aung San Suu Kyi skall hämta sitt Sacharov efter 22 år !!!!

Idag skall trädgården vinter-ställas, plocka de stackars äpplen vi fått, blir inge juicefabrik i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar