torsdag 10 oktober 2013

Mår jättebra......




på andras bekostnad....



Kollat på Lyxfällan känns så skönt att vara präktig!

I kvällens avsnitt åskådliggjorde de ett par makars synder genom en varsin kartong med försyndelser.
Gjort detsamma här hemma  plockade fram en flyttkartong som jag fyllde med hustruns laster:
Blev en hel  del symboliska chipspåsar, pomme och skräpmat, dyra, ej prisvärda luncher på Tjocka  Kocken, kläder typ "revisorsuniform" skor som inte används, sportskor.
För mig själv tog jag en liten skokartong som jag fyllde med en "liten" flaska whisky och några öl.
(Godis äter jag i smyg och gömmer i nattduksbordet.)
Kläder har jag fortfarande märkeskläder från ett modehus i Ängelholm, de lanserade sitt märke genom Gullbergs.
Inför framtiden lappade jag en del grejer som vi inte behöver och bör säljas på loppis.
Hittade mycket kläder i hustruns garderob, lite dåliga böcker typ kiosk/tant som hon läser, massor med dåliga kärlekskomedier (överdrift), sport utrustning, skidor (på hennes begäran).
Eftersom jag inte är en prylsamlare  och inte har något onödigt skrev jag en ny inköpslista på grejer jag behöver.

Är ju lite orolig för barnen som sitter i sina stora hus, hur de skall klara sig, "de kan ju inget praktiskt när det gäller hus" får inrikta mig på att kanske bli fastighetsskötare.
Mor och jag har ju fått lära oss "rätta mun efter matsäck" därför kommer vi att strypa värmen i vår lilla stuga i vinter.



1 kommentar:

  1. "Kläder har jag fortfarande märkeskläder från ett modehus i Ängelholm, de lanserade sitt märke genom Gullbergs"

    Rolig kommentar, när man vet vad det är för kläder du syftar på... Den kollektionen har jag också.



    Kul att se att du lever och mår.

    Mvh J

    SvaraRadera