onsdag 16 oktober 2013

Stoppa världen......



jag vill stiga av........

 

(stulen titel från en låt med Jan Malmsjö)


Min dotter befarade att jag skulle vara så NÖRDIG att jag skulle lyssna på hela partiledardebatten idag.

Yes, jag har gjort det samtidigt som jag cyklade i Kolmårdsskogarna.
Jag, har blivit en politiskt nörd på så sätt att jag är opolitisk numera. Om jag röstar på någon så inte blir de på de begåvningar som framträdde på demokratins parnass idag.
Statsministern missade ett replikskifte och stod kvar till kammarens förtjusning när MP:s bror duktig skulle hålla ett anförande, egentligen kunde han ju stå kvar för att replikera i förhand, för anförandet som skulle komma var ju lätt att genomskåda.

Till skogen: Ser fram emot när dotter med familj flyttar "hem" skall lura med dom som älskar skogsliv ut i Kolmården för helg-hajker med barnen.

Blir tidig sänggång ikväll då hustrun är på rymmen, skall städa och bjuda på ärter med hemkok fläsklägg och punsch när hon kommer hem i morgon.

(Var bjuden på ovanstående en gång på ett bättre ställe, då serverades fläsket på sidan om i skivor)

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar