fredag 13 december 2013

Åter till......



bondesamhället !


12-dec.

Familjeöverhuvudet, (försörjaren) fick dra iväg till arbetet.
Husmodern, (den riktiga familjechefen) förberedde pepparkaksbak i köket.
Där satt vi hustrun och jag på ett undantag med varsitt litet barn i famnen!


Kan inte låta bli att lägga in en bild på en kille som blev "jättestor" bara för att han blivit klippt.

För övrigt förflöt denna födelsedag som så många, många, många  andra som förväntat.

Långpromenad  med småbarn.

Lärt mig några ny ord och uttryck av Marie Lundström i radion:
Utimellan. Mår du bra idag? - "Utimellan"!  Pjäsen var väl bra ? -"Utimellan"! etc.
Matilsk.  Vad skall vi ta mat? -"Vet inte, är matilsk idag".
-Fick ni god mat? -"Nja, var matilsk"!

För övrigt är jag lite ambivalent till födelsedagar, mest mina egna, efter  körkort och systembolagsmyndig fanns ingen anledning att bli äldre, orsaken kan väl mest beskrivas med en bild!


Detta kanske är skälet till att jag är en otålig människa, som har ont om tid för att hinna med allt!
Erkänner att jag har ångest för åldrandet, är ju dessutom en mycket fysisk person. Det andra eller sista kan man ju inte göra mycket åt.
Se inte detta som klagan utan en realistisk grund-syn för att vara tacksam, om jag levt i Kongo vore  jag inne på mitt andra liv!



S-MP-V-SD ställer till ett h-e i riksdagen för regeringsförslaget om brytpunkten 3 promille av stadsbudgeten. Men köper och skall behålla det sista jobbskatteavdraget?

400 personer (individer) i USA äger lika mycket som hälften av USA:s övriga befolkning!

Skiter i nätdebatten, tycker man kan stå för sina åsikter med namn i insändare, på nätet och varför inte på ledarsidor!

Har sina risker att umgås med toppen i Nord Korea om man vill behålla knoppen!

Dags för badhus!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar