torsdag 12 december 2013

Massa år och inget hopp....




.....om förbättring.......




Tänk om ingen kommer idag?

Lite av en helgardering när två barnbarn redan är i huset.

Viktor och mormor skall baka pepparkakor i morgon (torsdag).
Förspilld kvinnokraft!

Har även träffat Henry en snabbis.

Jag gick en långpromenad med Viktor, försöker påverka honom redan nu i yrkesvalet vi kollade bygget vid Norr Tull.
Går förbi där dagligen och måste motvilligt beundra dem, är ett mönsterbygge när det gäller ordning och reda!
Var "täckt" och "pressat" innan snön kom och snygga gjutningar,
kanske beror det på att det är polacker som bygger ?

                                   De är väl redan "lägst" på näringskedjan och kan inte säga:

                                                       "DET  KAN NÅN ANNAN GÖRA" !
                                                       "VI HINNER INTE, HAR INTE TID "!

Tyckte mest det var tjat om självklarheter de sista åren jag jobba!

Åter till tanken om tid och år dagen till ära, kom på vårt senaste besök att jag känt min svärmor längre än min egen mor!

Ska försöka glömma FRA, SD och livets stora frå(plå)gor idag och tro att riksdag och parlament klarar sig på egen hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar