tisdag 10 december 2013

Vi bor på livets......





(Röda Stans) ..skuggsida !!!!








 Allt har sin förklaring, är så (lyckligt lottad)* att kommunen lägger upp snön på vår trottoar vid snöskottning, innebörden är att vi slipper skotta på vår sida.
Jag trodde man gjorde detta enligt en varannan-års-princip, men så är inte fallet utan det beror på att lyktstolparna och belysningen för fotgängare är på motsatta sidan!
Allt enligt en granne som var välunderrättad!
*(Jag tycker och har alltid tyckt om att skotta snö!) (( Arbete är gratis träning utan gymavgift))

Tyvärr ser snön ut att försvinna, hade sett fram mot att åka pulka i Folka med Viktor i morgon.

 Obama besöker Mandelas begravning undrar om han har lika stort följe som när han var i Stockholm?
Obama höll ett jättebra tal enligt mitt förmenande. ( Ja, jag vet skillnaden ord/handling)


Skall inte förstöra Mandelas dag med mer kommentarer om svensk falskhet, Göran Persson, JAS-plan, Metallarbetarförbundet, och alla borgliga politiker som ändrat sig.
Israel ansåg sig inte ha råd att delta?
Mandela är värld alla vackra ord, kunna leva ett helt liv utan att kunna ordet "bitterhet".

Nu förstår jag varför jag inte blev bra i tennis heller:
När Andy Roddick servar  har (Jag) man 0,4 sekunder på sig att returnera, innan man fattar att bollen kommer har den farit iväg 7 meter ! Han (Roddick) får räkna med en retur på 250 km i timmen inom styvt en sekund!
Vår hjärna är fantastisk!


Letar efter eftertänksamhet, börjat lyssna på P2 och klassisk musik, orkar inte med allt ordblajeri som är i 4:an om man vill lyssna på musik. Är en generationsfråga, och gubben erkänner sin ålder.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar