söndag 9 februari 2014

Även jag..........




fastän i mindre skala...

lever kvar på gamla meriter !


Om  nu hustrun och jag skall medverka varannan lördag i NT-ÖD finns väl risk att det stiger oss åt huvudet!


För att fortsätta på ämnet så är det toppen att vi fick tips om rugby på datorn (Återigen tack till Clive).
Föredrog att se Ireland-Wales  26-3 före Aresenal. Såg början på Skottland -England 0-20 innan vi drog på bio.
Min ide!
Idag har Frankrike slagit Italien med 30-10.

Lever länge på Kallas insats i går och även Hellners idag. Älskar när de sätter en del norrmän på plats! Hustrun har ju trots allt 25 % norskt blod i sina ådror, mina barn 12,5 % och barnbarnens blod är som väl är ännu mer utspätt.

Kokade "får i kål" i fredags med tanke på mig och min svärmor, har varit nervös inför mottagandet som ägde rum idag! Vi eller jag har räknat det som en av hennes favoriträtter, men idag kan man inte lita på damen, tänk om hon sagt:
-Det vill jag inte ha !

Det blev ett överväldigande mottagande! Två gånger harangerade hon kocken med ett:
-Det var riktigt gott!
Åt rejält med fårkött och två skapligt stora potatisar! 
Nästa målsättning är "paltbröd med vit sås och fläsk"

Känner mig riktigt nöjd med mig själv, kanske lite bländad av glorian t.o.m..

Saknar snö!!!! Den försvann, detsamma gjorde hustruns både lust och möjlighet till träning.

Vi svenskar som är så toleranta och som protesterar mot Rysslands anti gaylagar kanske skall påminna oss om att vi fick lagen om samkönade äktenskap 2009. Homosexualitet räknade eller blev befriad  från stämpeln att vara sjukdom 1979.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar