torsdag 20 februari 2014

Nöjd gubbe i.....






ett nystädat hus!

Blivit störd av en hemma arbetande  hustru!
Skälet därtill är sjukdom på hennes arbetsplats, jag (vi?) vill inte att hon blir sjuk inför morgondagens resa till lördagens kraftprov.
Har ju investerat både pengar och energi i äventyret. (Startavgift och skidor) .
Förundras över att hon arbetar när hon är hemma!
Mitt minne från arbetslivet och mina kollegor var att när någon arbetade "hemifrån" innebar det ledighet med lön.
 Själv har jag haft ett par dagar med sportlov, "gubben" har övergått till stillsammare aktiviteter när det gäller mina äldre barnbarn.
Skytte med förflyttning till och från måltavla är lagom.
Lite olika stilar visar grabbarna , men resultatet var förvånande bra.
Redovisar inga resultat utan hoppas att alla är införstådda med att rutin och fullgjord värnplikt var segerreceptet.
Att badhuset och Busfabriken ingår i sportlovsaktiviteter är en självklarhet.

Har även hunnit med ett besök i Fyrishovsbadet med hustru och Viktor sedan sist.
Blev impad av Fyrishov som badhus.
Ett uppehåll i bloggandet  innebär inte avhållsamhet från världpolitiken eller idrotten.
Att Kallas bragd kommer att stanna i minnet varje gång jag passerar Nyköping  på samma sätt som man minns morden på Kenedy och Palme.
(Lyssnade på radion på väg hem från Uppsala)
Om Sveriges framgångar och Norges motgångar beror på astmamedicin eller andra orsaker vill jag låta vara osagt.
Vem kan man lita på?
Vad jag förstår gick det bra med lille Henrys  bråckoperation i måndags.

 Om Ukraina var det utrikespolitisk debatt i riksdagen igår: Citerar Carl Bildt som sa: "att han stödde
de demokratiska krafterna i Kiev" ?
Vilka är det?
Som vanligt måste man ta reda på lite fakta, kort sagt så är det ett "skitland" med skojare och oligarker hela bunten .
Ukrainas västra delarna består av folk som före 1:a världskriget tillhörde Österrike-Ungern och har eget språk och kultur. Som vanligt hyllar PK-eliten  uppror och bråk i vissa länder och glömmer andra.
Frågan är alltid vad står "bråkmakarna för" :
I Göteborgskravallerna avlossade polis skott mot demonstranter.
Husby var det politiskt uppror?
Vad sker i Tunisien eller Libyen nu?
Egypten?
Jag är inte emot uppror eller revolutioner men historien borde lärt oss att de även om de är berättigade så  går de "fel" eller måste lösas av länderna eller folken själva utan inblandning eller sanktioner från utomstående.
USA, Frankrike, Ryssland, Indien, Irland, Kina alla fick de sina blodiga inbördeskrig innan de blev vad man kan kalla stabila stater.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar