lördag 1 februari 2014

Mycket skall man höra......





...innan öronen ramlar av !

Blev dumpad hos farfar och farmor idag, mamma och pappa skulle shoppa och övergav Viberga för stadens centrala delar.

Farfar tog med mig och farmor för att visa "stan".


Han började tjata om sina barndomsminnen på "nedre norr", vi gick Bredgatan, Kungsgatan och Folk Parken.
Berättade om att han åkt kälke i Bredgatebacken och att det funnits garage mitt emot Arbis.
 Inte tror jag på att de inte hade varmvatten eller badrum heller, försökte få i mig att det fanns hästar i stan, en brun som kom och hämtade bajstunnor för att de hade toalett på gården!!!!
En gubbe påstod han hade två svarta hästar som drog likbilen med de döda till "Dragsgärdet", det vet ju jag som nästan bor på landet att hästar lever på landet, utanför mormor och morfar vet jag att det finns!Undrar  om inte gubben blivit lite morbid, han är ju nästan 70 år och skall dö snart!
Vet att han tjatat likadant med Viktor när han var ute med honom. Faran är väl att Albin kommer att få höra samma lögner.
Att han och "Rumpen" lek vid Strömmen och farfar ramlat i ! Påstod att IFK tagit en massa guldmedaljer och att pappa varit duktig i fotboll! Undrar om det är Whiskyn som förstört hans omdöme eller åldern? Han kanske håller på att bli som pappas mormor.
Är lite orolig för farmor, hon vågade inte säga emot utan höll med så länge hon var med.
Törs hon inte säga emot? Gubben kanske är elak? Jag vet inte vad han har för genustänkande när det verkligen gäller!

Hur som helst somnade jag och slapp höra allt dravel!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar