torsdag 30 januari 2014

Vi lever i ett..........


 

..fantastiskt medialand !!!!

 

 

I Lördags skrev DN om det Svenska specialförbandet "Särskilda Operationsgruppen" (SOC) som enligt dess chef Brigadgeneral* Urban Molin  hade dödat " Några dussin afghaner".
Riksdagsmannen Torbjörn Björklund V vill kalla ÖB (om han inte är sjukskriven för press och gått in i väggen) till förhör: "Misstanken om att det finns förband som gått över gränsen gör att vi vill veta mer".
NT-ÖD har idag i en ledare med rubriken: I KRIG DÖR FIENDER IBLAND

Mig veterligen har 5 svenska soldater stupat i Afghanistan, min fråga blir således:

 Är Sverige i krig eller inte?
 Kan man vara lite gravid eller inte?

 *Brigad omkring c:a 5000 man *   Brigadgeneral en titel för lön ?



Uppdrag Granskning har kollat arbetsförhållanden i Ryssland inför OS. Nu är det överraskande att byggjobbare utnyttjas inför större evenemang, inte var det bättre i Kina (såg själv hur dagsverkare  plockades upp från barackläger)
 I London fanns eller finns 30 000 polacker.
För att inte tala om Rio- Dubai- etc.
 Karolinska bygget i Stockholm "går under" Skanska Slovakien. Språket på kontoret är engelska.

Byggjobb var förr i Sverige ett yrke som i dag blivit ett dagsjobb för vem som helst!

Skall nu själv delta i utnyttjandet av människor i nöd eller underläge och lämna in bilen på tvätt som utförs på ett sätt som jag skulle ha göra med ett par dagar om jag gjorde det själv, allt för en kostnad av 200 kr inkl fakturering!

I programmet "Min Sanning"  tyckte Hans Blixt vi blivit sämre på:  KRTISK GRANSKNING

och själv vet jag hur lätt det är att:

..................se grandet i din nästas öga...... inte bjälken i ditt eget öga.....


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar