tisdag 28 januari 2014

Körde försiktigt....................





..gjorde jag inte...

för 43 år sedan mellan Oskarshamn och Norrköping, åkte på fortkörningsböter i närheten av Västervik, försökte prata bort beloppet 600 kr för att jag hade både en skälig och rimlig orsak.
Var varken den första eller sista trafikförseelsen, men den som aldrig glöms.

I går blev det Uppsala ToR i snöväder.....  att jag pendlat många år till Stockholm borde ge mig rätt
att klaga på vägunderhållet, tror det sparats även där, inte bara järnvägen.

 I dag skulle hustrun till LKPG,
 hon var klok nog och tog tåg/taxi.

Den lille mannen på bild åkte lite pulka under mitt överinseende så modern kunde träna en stund inför tjej -wasan,  lillebror vistas bara i vagnen ännu så länge. Inte lätt att gå i snön när man är klädd som en Michelingubbe, men är glad trots det.

Kan inte låta bli att reflektera över


all dumhet:

Ni vet:
" Jag kan inse att begåvning har sin begränsning, men inte acceptera att dumheten inte har någon."

Aftonbladet ondgör sig över den nya skvaller sajten där man kan få ut domar ( även jag) samtidigt som man skriver stora rubriker om fri- släppandet av Kapten Klänning!
Ett ramaskri bryter ut riket, som får mig att tänka på pöbelvälde alà franska revolutionen! Skär organet av honom och ge till katten!

 (Torgny Lindgrens roman "Ormen på Hälleberget" filmad av Bo Wideberg).

Vi har trots allt lagar ännu i detta land med en riksdag som lagstiftande församling som juristerna.
 skall hålla sig till.

SR och media stöder alla uppror och legaliserar allt under parollen opposition utan att ta reda på vad den står för.
Lika tokigt som att kalla tokvänstern för en homogen opposition på 60-70 talet.
I Syrien lär oppositionen bestå av FEMTONHUNDRA milisgrupper!
 
I Ukraina är det en protest utan väg eller enhetligt mål just nu!
Källa: Sveriges fd ambassadör Sven Hirdman.
USA  (Obama) uppmanar regeringen i Ukraina att lyssna på oppositionen ......
Potin skrev en debattartikel i New York Times och USA (Obama) blev stört förbannade och kallade det för  "inblandning i inre angelägenheter".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar