måndag 13 januari 2014

Till slut kom den.....





VINTERN och gjorde hål....


.....i familjens plånbok, hustrun blev lite påverkad och kanske lurad att köpa nya skidor till hennes efterlängtade Tjejwasa.
,
Finns mycket att skriva om ifall man lyssnar på det som är på tapeten, allt från läkares arbetstider till om rasism är negerbollar. (Nu använde jag själv ordet).

Vet inte själv vad jag är längre, Rasist, eller rent av har jag blivit homofob på allt tjat om idrottsmän som skall åka till OS och protestera. Vad jag förstår är Olympiska Kommittéerna självständiga organisationer i alla länder som skall arbeta för OS och idrott.
Svenska OK bjuder in gäster till "sitt" deltagande i OS, vilka politiker de bjuder in och huruvida några  tackar nej är inte OK:s problem eller ett ställningstagande från OK:s sida. Skall SOK ha kritik så är det innan värdländer utses. Förstår inte varför de aktiva skall "protestera eller ta ställning" , när inte  affärsmän (Inbjudna sponsorer) ((inkl. Bladvändaren)) behöver göra det!
Att en, om man skall vara ärlig en medioker höjdhopperska i jämförelse resultatmässigt med Kajsa Bergkvist vill få publicitet genom att måla naglar må väl vara hänt.
Om Obama (enligt pressens okunnighet) skickar tre HBT-personer som protest, så borde det väl protesteras mot att USA:s Olympiska Kommitté inte är självständiga utan låter sig styras av Vita Huset. (vilket jag inte tror).
OS är ingen större grej för gubben, tjatet om politik och HBT- protester gör mig snart till homofob.
Protester och ställningstagande hit och dit bör bara på sann LIBERAL grund. (Individuellt intellektuellt  ställningstagande)

Mot vinterlandskapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar