lördag 4 januari 2014

Det är det där....



med fotbollen...

 

 

 

Det är helt OK att Arsenal vann idag, de var på alla sätt det bättre laget, MEN...
varför bryr jag mig?
Att man skiljer sig men aldrig byter lag är en känd sentens, jag som många andra bygger mitt val på framgång. 1961 vann mitt hjärtats lag "the dubdel" cup och liga och jag minns cupfinalen i TV med bland andra Bobby Smith som tung center och seger.
På den tiden var Tottenhams spelsystem max tre passningar från försvar till avslut.
Samtidigt hyste jag en kärlek till Sleipner, har en period kring 1958-1960 då jag minns att jag grät över vissa förluster till min storebrors förtret. Vet att han var med mig till en match i Finspång på gamla Grosvad som låg där Bergska ligger nu. Sleipner losa mot FAIK och jag grät, borde vara 1958 och den s.k. mammutserien  motsvarande superettan.
Under några år kring 12-15 års åldern var jag en mycket lovande ytterback i årskullens "tredjelag" blev känd som den dummaste som aldrig gått på en "fint".
Min största merit var att ha spelat mot IFK:s förstalag och på grund av både missförstånd och sjukdom blivit uppflyttad till Sleipner II:n .
 Lyckan är att som många andra blivit frånsprungen av Ove Kindvall !

Blev mer och mer IFK:are med Sleipners nedgång i tabellerna, tror inte jag sett dem sen de var på på Najen i Östgötacupen och Ante blev omnämnd i pressen för ett  kanonskott när han var en lovande junior. (Det gick över, det lovande,inte skottet) ((Elakt av gubben))

Trots framgångar med IFK och seriebiljetter är det inte detsamma som med Tottenham, vore glad att slippa detta engagemang på avstånd. Sanningen att säga har jag bara sett dem "live"  tre gånger:
Queens  Park borta 2-2  Man U hemma 1-3 Arsenal  1002- 1 .

Upplever och förundras av att vi i familjen har så olika smak.

Cissi     Liverpool              utan att vara fanatisk
Hustrun Man U                 för att hon varit där
Nicklas  Liverpool             de var bra i hans ungdom
Joel//Liam  Man C            unga och bor i Fågelsta
Andreas     Arsenal            varit lagkapten och spelat i Torstorp ha ha ha
Albin, Henry och Viktor
håller på   Tottenham            av respekt för mor/farfar
Gubben                               Om de inte vore så slösaktiga med spelarinköp  skulle jag         testamentera mina efterlämnade fjorton kronor till SPURS .
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar