fredag 9 maj 2014

Sju ensamma dar....




en vecka så trist....

 

 

Eftersom det är melodifestivals tider får rubriken bli travesti på en schlagertext!

Melodifestival        intresserar mig inte*.
Rubrikens ensamma dar    är lögn.
Trist i veckan      får vädret stå för.


Blev ingen Speedway i tisdags för min del på grund av vädret. Vargarna vann utan mitt eventuella stöd!
Firade Johans födelsedag på "Tore Kellers arena" med mingel före Östgötaderbyt .

Om matchen finns väl inte mer att orda om än att Åtvidaberg var betydligt mycket bättre. Mot Malmö hade IFK otur och nu tur så klyschan "tabellen ljuger inte", stämmer  nog.



Imponerande tifo

Veckans politiska snackisar huruvida regeringen sjukskriver sig eller inte vid sjukdom, om vi skall få begränsningar vid införandet av sprit vid utlandsresor är åtminstone i min värld ICKE frågor som bara belyser vilken nivå den "tredje statsmakten" och försvararna av det "fria ordet" står på.

 Lyssnade på TV inslag med Gudrun Schyman, många förstår inte varför hon vinner. 
Svaret är enkelt, hon upprepar sig inte håller sig till rätt ord vid rätt tillfälle och får därmed sina påståenden att framstå som självklart .

Lyssnade på veckans partiledardebatt, där var många malande inlägg så man tappar koncentrationen på  orkar inte höra färdigt. 

*Mitt schlagerintresse försvann när Nora Brockstedt lade av . 
(Hon lever fortfarande 91 år, Googla och lyssna på "tango för två" )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar