onsdag 28 maj 2014

Olika falla.......





...ödets lotter.....

 

 



För denna lirare kunde säkert dagen börjat bättre. Min började med tandläkarbesök för 595 kr, kostar på mig en del. Har väl lite perversa orala böjelser  jag tycker det är skönt när de gör rent och gnuggar in nån smet!

Stod ett gäng från PRO under mottot "jag betalar mer skatt än min son".
Kunde inte låta bli att tjafsa slängde ur mig:
"Inte mer än rätt då vi sugit ut det bästa åren och det är synd om de unga som inte får fasta jobb"!


Några tigger och andra kastar sig över reavaror. Själv ägnade jag mig åt överflödskonsumtion i onödan. Förstörde en fem-hundring på Akademibokhandeln, handlade det som finns på biblioteket.

Gav damen på bilden en tjuga i modellarvode.


Den nya presidenten i Ukraina Chokladkungens pappa köpte en sockerfabrik när Sovjetunionen föll samman. Många av de Ryska Oligarkernas förmögenheter påminner lite om vissa affärer som skett i Sverige när kommunala/statliga vårdcentraler och skolor sålts ut.

Avslutade kvällen med Speedway, led lite med Indianen Joel Andersson  som körde omkull på eget grepp i två heat, han behärskade inte farten. Minns själv från mina rugbydagar att jag sprang fortare än vad benen hann med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar