tisdag 20 maj 2014

Sover dåligt när....




sängen är jättestor.....


Hustrun bortrest och gubben är återigen lämnad till sitt eget sällskap, vilkens sällskap han inte är ensam om att tycka är trist.

Enligt telefonrapport från hustrun igår var Göran Persson riktigt rolig, duktig och intressant som föreläsare, hoppas bara att hustrun inte låter sig påverkas allt för mycket inför de stundande valen.

Ärligt så är jag själv säker på vad jag skall rösta.

I kommunen vill jag ha maktskifte, i riksdagen vill jag inte att Löven och Andersson skall föra borgerlig politik. I så fall kan Reinfeldt och Borg lika gärna fortsätta, i egoismens och ekonomismens heliga namn har inte vi förlorat på de borgerliga åren.

Tror jag går ner på stan och kollar Linda Snecker V som skall samla in  "dagen efter piller" för att skicka till kvinnor i länder som har taskigare abortlagstiftning än vi.

Vet inte vad jag tycker....
Är det kvinnokamp? Radikalt?
På "min tid" fick kvinnor åka till Polen för abort, numera har katolikerna fått inflytande så det hela är omvänt.
Är så gammal så jag minns och tycker inte om den plötsliga "omvändelsen" och tillrättavisningen av andra som vi håller på med i "sexual-moral-frågor".
Att ändra inställning är eller får inte bara bli en läpparnas bekännelse av vad som är PK.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar