onsdag 3 december 2014

Hur var Ugglas sång........?





.......jag mår illa .....



Vem sade vad och vem lovade vad?

Vem har hela tiden sagt att SD är (och har röstat i riksdagen) ett borgligt parti ?
Vilka sa innan valet vilka de skulle och hur de ville regera tillsammans ?
Vem ville ha MAKT utan att ge besked på en enda fråga ?
Hur ska det bli med förbifart Stockholm, Bromma etc.
Vem tjatar om en utsträckt hand utan att lyssna på mottagarnas argument?
Vem använder ordet ANSVAR när "handmottagaren" från början sagt ifrån ?
( Ungefär som att fortsätta kräva samlag efter ett nej enligt "samtyckes lagstiftningen)

Nä, jag är inte desperat och sömnlös för vad som hänt utan bara skadeglad över att sossar får en sig en liten näsbränna i sin stöddighet och tron att de är utsända av Gud till att styra vårt land.

Vem som far världen runt i regeringsplanet för att ta "selfis" med Zlatan ( Damberg och Ylva Johansson) 
skiter jag fullständigt i, ej heller om Romson får stanna hemma från miljömötet i Lima (Peru) undrar om hon miljökompenserar?  Vilken vacker tanke det vore om riksdagsledamöterna miljökompenserarade med egna pengar när de far runt i världen på utskottsresor, talar de DÅ med SD:s ledamöter?

Har andra angenämare problem innan jag lägger mig på sidan och somnar om, har köpt en ny modernare telefon som jag väntar på skall anslutas. I-Phone  6 (tror jag).

Vårt förhållande, telefonen och mitt, blir som den Journalist som följde USA: trupper från landstigningen i Normandie ( han hoppade fallskärm) till Berlin och fick en JEEP till sitt förfogande: 
Han körde hela tiden på FÖRSTA växeln för han visste inte att man skulle växla!

Hustrun föredrar att åka tåg fram och åter hem till gubben före en hotellnatt i Stockholm! 
Kärlek eller misstänksamhet? vilket som efter alla dessa år.......
 Gulligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar