lördag 27 december 2014

Inget val......



men många andra val.....




jag kunde blogga om:
 att jag vaknat, ätit frukost,eventuellt gått en eller annan promenad, överraskat eventuell läsare med att julmat inmundigas med tanke på årstiden. Huruvida jag sovit eller inte ämnar jag ej heller belasta cyberrymden med om det nu är det som kallas "molnet" i vår dataevighet.

Nej!
Ämnar delge lite tankar om "decemberuppgörelsen" ett politiskt framsteg eller bakslag? Som man sätter ett namn på för att kunna läggas in i arkiven tillsammans med Saltsjöbadsavtalet och andra "historiska" uppgörelser när man själv får skriva och gradera dem.

Vad kommer att hända?
Vem vann och förlorade?
Jag tror och "spanar" att det var ett framtida nederlag för S. De vann makten idag och några år framåt, men förlorade möjligheten att svänga höger.
Alliansen och blockpolitiken kommer att ligga fast, de kommer inte att släppa in S på hjärtefrågor som "valfrihet" "avregleringar" ren och skär liberal kapitalism, sånt som partihögern vurmat för, nu är de instängda den "röd-gröna-röran".

Detta sjunkande parti måste nu lyssna och ta ställning om de skall vara ett vänster eller höger parti, det går inte bortse från höger/vänster- äga eller ägas- ha eller inte ha.

Kommer de (S) att spricka?

Mest spännande är vad priset på MP är. Vad kostar Fridolins ministerplats?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar