tisdag 30 december 2014

Inga löften ....





bara förhoppning..





Borde bli lite snällare och mildare i humöret, inte läsa vissa skribenter och tidningar utan hålla mig till dem som "lyfter" mina mungipor.

En av dem är Håkan Johansson i NT:
Citerar ett stycke från gårdagen :

Kort är underbart och svårt.

Den här spalten är rätt kort, alltså rätt svår att göra. Ju kortare, desto svårare. Jag vill inte beklaga mig, bara upplysa kunderna om en paradox här i verkstaden.
De allra kortaste bitarna, notiserna, är alltså svårast. På Värmlands Museum såg jag en suverän notis. På 1800-talet drabbades Karlstad av en enorm brandkatastrof  och så här skrev Karlstads-Tidningen i en notis: "Borgmästaren grät och bad biskopen svor och släckte".  Fröding-nivå!

Winston Churchill var en språkmästare. Han avslutade ett brev till en vän med en ursäkt för att brevet blev så pass långt, på grund av att han inte haft tid att skriva kortare.
Min förhoppning är att den här spalten blev lagom lång, eller kort, för eventuella läsare.


När det gäller talspråket är alla gubbar i P1 världsmästare i rundgångssnack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar