måndag 11 januari 2016

Arg på ALLA.....






slö och lata människor!!!




Har nu bevars kommit lite snö under några dagar, givetvis så skottar man Värmlandsgatan så spårvägen kommer fram, därefter gångbanan på Coops sida. Vid hållplatsen mitt emellan blir det då en vall som ingen "stressad" traktorförare har tid att åtgärda med ett skopdrag, är givetvis någon annan entreprenör som kanske är sjukskriven och "gått in i väggen" skall göra det. Att man lämnar "stugvärmen" i hytten och tar en skyffel är väl en omöjlighet!
I går fick jag bistå en tant i min egen ålder så hon kunde "gå över" vallen med rulator.

 Går nog ner en snövädersdag och kilar in mig hos söta mammor med barnvagn?

Tycker även tiggaren utanför Coop kunde ta en skyffel och skotta framför entén för att få lite värme i kroppen istället för att sitta och huttra!

När blev lite kroppsarbete farligt?

Egentligen tycker jag det gäller alla fastighetsägare, varför skall brevbärare, sopåkare, barnvagnsdragande, rulator beroende "slödder" behöva pulsa i snö eller stanna inne?

Älskar medelklassen som skjutsar sin ungar till skolan, tar bilen till gymet för att få "röra på sig efter alla helger"

På 60-talet var min farsa gårdskarl i en fastighet i centrum, då ingick även skottning av halva gatan, om man inte skötte sig blev det tillsägelse av ordningspolisen, det var på den tiden som även polisen kunde GÅ genom att i lämplig takt flytta en fot framför den andra och under tiden göra ett ställningstagande huruvida det var halt eller ej!

Idag håller Anna Ek (Svenska Freds ordförande) ett tiominuter långt anförande på krigspittarnas firmafets i Sälen.
Lycka till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar