fredag 29 januari 2016

Visst känns det



stort, jättestort......







Har idag hållit i lilla Ada.
(Frågan är om hon inte borde ligga med papiljotter i natt)*

Tänk om nu detta lilla människobarn får leva enligt vad forskare tror 100 år så kommer hon kanske att få uppleva 2100-talet!
Min far var född 1894...... jag  1945....Adas far 1983.... tösen själv 2016.
Tänk att få vara en länk, om en obetydlig sådan i en kedja på 400 år!

Minns inte mycket av mina bästemor eller bästefar.**

Grämer mig över att inte Viktor, Henry, Albin eller Ada kommer att ha egna minner av mig.

Må den lede ta Joel eller Liam om de inte lurar i kusinerna vilken strålande person deras farfar var.

*Text av Lasse Dahlkvist.: " Engelska flottan har siktats vid Vinga....."

** Låter så jämställt och rart på Norska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar