måndag 4 januari 2016

Tur att man har...





minne som tröst!!!!!




Äntligen en bra bok som bara handlar om mig själv, kommer att ha den som nattliteratur resten av mitt liv.
Tack till Cissi!
Älskar bilden för att den påminner mig om att jag har levt!

Efter denna hosthelg har gubben bara varit ett bedrövligt påhäng. Hustrun och jag har bara kunnat bidra med en hög nyttjande grad av den hyrda stugan......

Nu glädje för andra, underbart att se hur lätt barn lär sig och vill prova på nya saker. orädda och nyfikna.
Minns första gången vi var i fjällen och försökte lära oss i mogen ålder......
Nästa resa (om det blir någon) kommer jag att hyra utrustning hemma så jag blir tvingad att ÅKA... ni vet det där med snålheten....


Vad gör det om man står på skallen i snön?
Upp och på´t igen....

Branäs var ett verkligt barnvänligt område, med kul grejer under vilotiden för de små.

På hemresan styrde "Britta" (GPS:en) oss över Filipstad, hustrun ville i vanlig ordning ha lunch och jag tyckte vi skulle "kosta på" ligger ett ställe i en vägkorsning som vi varit på förr och haft a´la carte matsedel.
Såg inte alls ut som vi förväntade oss från tidigare besök, trots det bestämde vi oss för två dagens: pannbiff a 105 kr.
När vi väntade gick jag till toa och snokade lite runt, hotellet hade blivit en flycktingförläggning, med lekande barn i en hotellkorridor, utspisning av vuxna i ett minst av allt trevligt rum, toaletten var i sämre skick än Sillekrog före sista ombyggnaden, vet inte om de haft vattenskada eller om det var piss på hela golvet.
Om detta är en miljö vi skall ta emot barn och människor i under två års tid medans deras ärenden utreds hurvida de skall stanna eller inte vet jag inte om jag vill vara med om?
Undrar om de som vill öppna alla gränser, Jonas Sjöstedt och Fridolin skulle vilja att deras barn fick växa upp där.

Vet att Filipstad är en av de kommuner som burit en stor börda.

Hur som hver så vet jag inte om pannbiffen var halal slaktad eller inte, ej heller vad den innehöll för den var oätlig, vi orkade inte bråka utan lät oss bli blåsta på på 210 kr och köpte hamburgare på ett välkänt ställe i Karlskoga.

För övrigt är det bara att avvkta och invänta PUTIN-kylan!
Det heter inte ens rysskyla längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar