torsdag 12 januari 2017

Om jag vore....




den jag ville vara......



Undrar om jag då vore bög?

Gillar Jonas Gardell, Rickard Söderberg och den finska Mumin med flera, sett Rickard Söderberg försökt lära utslagna sjunga i kör, beundrar det han gör, han gillar de människor han har omkring sig oavsett vilken form eller skepnad de har..

Sett även Tom Ahlands dokumentär om hans fosterföräldrar, ett dokument om vår nittonhundratals historia som innefattar både mina egna och mina svärföräldrars liv och tankar, erkänner att en tår föll. inte på gtrund av svaghet eller vekhet utan stolthet av den klass man kommer ifrån.
Rekomenderas, finns troligen på nätet, givetvis SvT "inte kommer sen kanalen".

Kors i taket, har inte lyssnat på gårdagens partiledardebatt, vet vad de skulle eller har sagt ändå.

Finns mer närliggande och viktigare saker i livet just nu, hustrun fick om inte som dockan på julafton ett OK i stjärten så ett godkänt tills vidare.
Ni vet den är sjukdomen man man måste "kämpa och aldrig ge upp ifrån, come on ge nu järnet".

IDIOTER!

Tankar har även hamnat inför ett litet barnbarn som undersöktes igår. Nu får man avvakta besked och hoppas och tro....
oavsett hur det går så är livet ett mirakel.

Hade lite tid över när vi var i Linköping och åkte runt lite, blir imponerad av hur den staden gått om vår gamla industristad, ni vet arbetarstad kontra resedentstad med kyrka, militär (fd) och länsstyrelse.

Idag har jag varit RUT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar