lördag 14 januari 2017

Undrar vad dom....






säger egentligen?



Enligt uppgift kommer Inrikesminister Anders Ygeman att kalla in Rikspolischefen Dan Eliasson för att "kolla läget" under nästa vecka.
Nu tänker jag så här:
Ygeman är en man som suttit i riksdagen och kommit fram som en "tung minister" och verkar ta sig själv på fullt allvar. Vad han har för arbetslivserfarenhet av ledarskap vet jag inte.
Han skall nu ställa en person Eliason till svars varför en ledare inte kan genomföra en påtvingad omorganisation med över 20 000 anställda!

Jag vet ju själv hur svårt det kan vara att få en enda arbetsplats, ett rugbylag eller två personer att dra åt samma håll!

Vad det gäller polisens omorganisation fattar jag inte polisfackets roll, skit smma vad som pågår på högre ort, verksamheten på lägre nivå måste väl pågå ändå?

Om vårt regionskontor eller huvudkontor legat i Stockholm, Solna,  Örebro,  Förslöv eller Jerusalem så fick jag väl sköta mitt jobb ändå.


Avtackar Obana med ett citat ur Norrköpings Tidningar:
" En ståtlig karl, därtill en mycket god talare. Fast vad han faktiskt sagt har jag glömt".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar