måndag 16 januari 2017

Tillkortakommanden....




 och glädje....


Försökte leka kärnfysiker igår. 
Trodde jag hjälpligt kunde läsa innantill och förstå bilder, men icke sa Nicke!
Hur byter man glödlampa på en bil?
När man tittat i "hålet" där lampan skall sitta så tar ju handen upp hela utrymmet!
När jag köper nästa bil och det står på displayen att: "lampan är trasig", vill jag ha en knapp som jag kan trycka på: "laga då för helvete"!

 Dop för Elenor Anna Karin i Östra Eneby Kyrka med dopfuntsfot av gotländsk kalksten från 1100-talet.
Avslutande barnkalas med 7 barnbarn!

Drömde natten innan en tokig dröm att en vän till min måg som vi skall tillbringa en fjällvecka med om några veckor som sa till mig:
"Har du hört att Tottenham vann med 8-3".
Det gjorde att jag spelade på resultatet med en 50-lapp på ett odds som gett mig 40 000 om det gått in!

Jag vet att jag är tokig!

Avslutar med lite politik:
citat ur husorganet SvD:

"469 år efter Gustav Vasa lämnade Philip Botström Sälen, för att bege sig mot Stockholm- men Botström hoppade in i en taxi och notan stannade på nästan 8000 kr."

 "En politiker är en person som har så tjock hud så vederbörande kan stå upprätt, trots att denne saknar ryggrad."


Stefan Åsberg lämnade en rapport från Palestina där han interjuade en palistinsk "självmordsbombare och terrorist" med sprängväst och hela konkarongen.
Anledningen var väl att man i Paris haft en konferens med representanter från 70-länder om fred mellan Israel/Palestina. Varken Israel eller Palestina var närvarande.
Nå, Åsbergs frågeställning i intervjun var om han tog ansvar och hur han kände för sitt deltagande i att som självmordssprängare ta livet av oskyldiga människor......

Vad gör då en Israelisk pilot som släpper raketer på Gaza!
En amerikansk pilot som flög B-52 från en bas i Stilla havet släppte bomber över Vietnamn och återvände på kvällen på för en Manhattan...
De som släppte bomber över Dresden och tog en pint efter fullbordat uppdrag..
De tyskar som deltog över London...
Frågor, bara frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar