tisdag 28 mars 2017

Phu....



för tekniken...

och nätet, som man inte begriper sig på.
Skulle försöka blogga med telefon, vilket inte funkar.

Hur som haver blir det mycket strandhäng och bad.


Har idag beställt en utflykt till ett korallrev (näst största enl. värdarna), för snorkling och simning med delfiner. Kan lungna min sarkastiska dotter att det är "open bar" på catamaranen som skall ta oss dit.

Medelåldern på gästerna här är säkert runt  60 så livet är lugnt. Danskurs och  volleyboll  på stranden, finns gym, tre tennisbanor och squashhall. 


Canadensare och Tyskar är mest representerade, hustrun påstod sig ha sett en svensk (?) en människa som la ut en prilla.
Personalen är fantastiskt trevlig utan att bli smöriga även städarna i parken har all rätt till respekt och människovärde. Alla har troligen gått en grundkurs i engelska.



Efter en kvälls middag skulle vi ta en drink på en bar, fick leta efter ett ledigt bord. Fann till slut ett som det låg en plånbok på! Vi avvaktade och sökte kontakt med en kypare, när han kom tyckte han att vi kunde slå oss ner och sa i skämtsam ton att hustrun kunde ta den. Vilket aldrig kom på fråga. Han tog vår beställning och plånbok. Vid serveringen förklarade han att för att markera ett ledigt bord om någon frågar brukar han lägga sin plånbok på ett bord!
Litar definitivt  på honom. Tror inte man stjäl på detta ställe, man lämnar paddor och kameror fullt synliga på stranden.

Är olika shower varje kväll, i kväll var det en trollkarl, hustrun sa till mig att hon gärna ställde upp om han bad någon från publiken komma  upp på scen. Jag blev helt förfärad, tänk om hon blev itusågad och jag fick ett huskors till!


Grillas fisk vid stranden, jättegod!
De kallar det sardiner men liknar stömmimg, är så färsk att den ligger och blinkar på grillen.


Vi orkar inte jobba längre än till halv fem tiden på stranden, därefter dusch och vila till middagen.
Nattklubben är inget för oss gamlingar, längtan till sängen är för stor.

Jag vore inte jag om jag inte tänkte som jag trots lyxliv.

Ecuador har minskat andelen fattiga med 38%, andelen extremt fattiga med 47% genom att öka den sociala budgeten och utbildning från 0,7% till 2,1 % av BNP. För Sverige lär denna utgiftspost enligt samma källa motsvara 1% av BNP (?) fakta (?).
Hur som haver varför inte ha samma %-sats som till försvaret som alla krigshetsare och NATO kramare skriker om. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar