tisdag 18 juli 2017

Förvånar ....





mig själv.....



Jobbat i två dagar, rätt hårt, rest väggar och fått upp takstolar med glespanel. Väldigt nöjd med resultatet då min arbetskamrat är kypare, inget illa om hans vilja men vi har olika bakgrund. Tror inte det skulle gå så bra om jag serverade på de lokala "höjdarfester" som han gör.
Är roligare att "slöjda" idag än när jag slutade jobba praktiskt 1987.

Gör ett uppehåll med arbete till nästa vecka, funderar över lite underligheter i vår 011 kommun.

Bron i Mostar blev sönderskjuten under balkankrigen, redan återuppbyggd.
I Norrköping har vi en liten stålbro ( 5-öresbron) som varit avstängd ett bra tag på grund av rostangrepp.
Undrar om den norrmanen  som styr vet om det?
Frågan är om jag kommer att kunna gå över en ny eller renoverad under min livstid.

Årets motiv i kaktusgruppen lär hedra blindskriften, min gumma undrarde om det inte sticker sig i fingrarna när de läser ?

En enligt tidningarna "förrvirrad" man har kört in i G-kås. Kanske varit i affären för länge?

Birger Schlaug skrev en bra ledare i ETC.  Som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar