söndag 2 juli 2017

Sorg och saknad ....





i förskott ?


Kommer att sakna en nedläggning av Bråvalla, under de år jag jobbat där har jag PERSONLlGEN
inte sett eller hört något som stört mig.

Förnekar inte att det våldtagits eller tafsas, men vad händer i Stockholm en vanlig fredagskväll, betänk att det är 40-50 000 (små)berusade människor i rörelse.
Tyvärr har Bråvalla fått orättvist focus om man jämför med andra festivaler, sämre statistik i Västerås och Roskilde.
Problemet med tafsande och våldbenägna unga män är större, ingen fokuserar sig på alkoholen, vad skulle Carlsberg gilla om man inte fick säja öl inne på festivals området, bara släppa in "lagom" nyktra campare. Låta folk "förfesta" hemma eller på campingen.
Generellt kan jag skämmas för mitt eget kön och vårt beteende, men glöm inte att vi även uppfostras av mödrar.
Till syvende och sist skyll inte på BRÅVALLA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar