torsdag 22 oktober 2020

Vem är...

 

 det som bestämmer?

 

Jag är den första att inse att Kina är en diktatur och enpartistat som styrs av det kommunistiska partiet.

När jag fick veta i samband med min 60-årsdag  att vi skulle till Peking blev min sponta kommentar:

"Dit vill jag inte åka, en diktaturstat"

Det jag tycker illa om är att vår handel inte skall styras av SÄPO och av Poststyrelsen. Man erkänner att de tekniskt är i topp om inte ledande men SÄPO chefen  Klas Friberg en misslyckad snut som skulle lösa skjutningarna först i Göteborg och sedan i Malmö vars begåvning kan ifrågasättas uttalar:

"Den kinesiska staten bedriver cyberspionage för att främja sin egnen ekonomiska utveckling och och utveckla sin militära förmåga".

Ska dom utveckla någon annans? 

Nu skyller som vanligt regeringen på myndigheterna och att de har tagit beslutet, ( Anders Ygeman i gårdagens TV) samma  med Lena Hallengren som lämnat makten till Tengnell på FHM.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar