fredag 20 november 2020

Republikansk.....

 

julafton.....


Ska jag skämmas?

Elizabeth ll 21/4 1926- xx

  

  Som medlem i republikanska föreningen har jag fastnat i TV-serien  "The Crown", slukar varje bildruta och replik med njutning.

 Följt Bettan från ung till gammal och hennes galna familj.

Oroar mig för en morbid tanke som dykt upp i mitt huvud. 
Jag vill utan att direkt önska livet ur henne överleva så jag får se begravningen på TV.
Den dagen skall jag inte lämna TV stolen en minut.
Såg begravningen  av Churchill på film en gång när vi kolla på krigskabinettet i London.
Och är det något engländare kan så är det pompa och ståt!

Tänk om hon ramlar av tronen nu? 
 
 
Vad händer i Coratider? 
Miljoner (?)) på Londons gator!
Har Boris Johnson gjort några förberedelser? 
Lika välplanerat som Brexit?
 
Har bara sista avsnittet kvar ikväll av denna omgång....... (tror det går illa för Diana)
Kanske vi kan börja om från det allra första avsnittet.
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar