fredag 22 januari 2021

Det ser mörkt......

 

ut på Liberalernas avbytarbänk..


Nyamko Sabuni hotar regeringen med kabinettsfråga och sätter partiet på pottan om hon tänker ett led till.

Tänk om S då utlyser nyval! 
Tror hon då att de klarar 4% spärren?

Delar inte helt det historiskt gamla Folkpartits åsikter men tycker det är synd om ett socialliberalt parti försvinner. Alla har en del goda ideér att tacka dem för:
Barbro Westerholm som "friskförklarade" de homosexuella, Bengt Westerberg för assistansreformen och åldringsvården.
Synd att de släppt in en del tokar till ledande poster typ vår galne norrman i Norrköping.
Allt för man tror "kändisar" skall locka väljare.

Hörde en ung centerpartist som skall till EU och kämpa för miljön:
Hon var för ekonomisk tillväxt......
Hon trodde på individens kraft .....
Hon trodde på ingenjörskonsten ....
Hon tyckte vi behövde utbyggd el....
Hon trodde på kärnkraften.... 

Ett parti som JAG under mitt liv upplevt som:

Intresseparti för småbrukare och folkrörelse under Gunnar Hedlund.
Kärnkraftmotståndare under Thorbjörn Fälldin. "jag dagtingar aldrig med mitt samvete"
Miljöparti under Olof Johansson "ingen bro för mig" sen avgick han.
Maud Olofson snodde åt sig så mycket hon hann, krascha Vattenfall och fick medalj av Kungen plus en del styrelseposter.

Slutsats: Holabandola band Vem kan man lita på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar