tisdag 5 januari 2021

Nu är jag...

 

hemskt trött....


... på våra medier. 



Nu tjatas det i Radio/TV och press om det amerikanska senatsvalet i Georgia,kommer vi att få följa valen av sheriffer också?

Jag är född i landet Sverige där jag nu levt i 75 år om jag velat bli amerikan kunde jag eftersom jag lever i ett fritt land ha flyttat dit!
Det finns svenskar som håller handen på hjärtat under "Du gamla du fria", vilket är FEL i Sverige står man i enskild ställning under nationalsången.

Är jag nu SD?

Vi vet inte vem som styr vad i vårt eget land, är det regionerna eller staten som styr sjukvården?
Vem är ansvarig för skolan?
Vad väljer vi för personer till riksdagen från länet? 
Vad heter min riksdagsman?
Vem valde jag till regionen?  (landstinget)
Vem valde jag i kommunen? 
Vem tog bort 5-öresbron utan att sätta dit en ny?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar