tisdag 14 februari 2023

Vad är det ...

 

 som skrämmer mest....


Enligt rapporter som förmedlas av den statliga televisionen mår inte svenska folket riktigt bra i själen, lär gälla både barn och vuxna.
Det som oroar svensken lär vara ryssen, elpriser, gängskjutningarna, inflationen och de flygande ballongerna  kanske är UFO:n som  kan leda  till kärnvapenkrig.

Ett sätt att lösa problemet med krig lär vara att gå med i Lottakåren, ansökningarna till kåren ligger på c:a 20 000 i fjol mot vanliga 5-6 000.

Orsakerna till oron orkar vi inte inse att de till stora delar är politiskt självförvållade. 

Några problem kan ju vara värda att kommentera.

Vad är den troliga orsaken till att jag skall falla ifrån i förtid? 
Skjuten i ett anfallskrig från Ryssland?
Omkomma i kärnvapenkrig mellan Ryssland och den fria världen?
Skjuten av våda i samband med ett gänguppgörelse?
Sprängd till småsmulor i en självmordsattack från en skum muslim?

Min personliga tro är att jag som den jag viking är kommer att dö "sotdöden" i sängen med kroppen full av antibiotika. 

El-eländet.
Mig veterligen har ingen politiker fått fullmakt i något val eller fört till debatt att vi skall ha "marknadspriser" och marknad. Att marknaden numera måste regleras med understöd till kunderna är vad jag fattar ett feltänk. 
En marknad lär ju reglera sig själv genom konkurrens till för kunden bästa pris enligt skolboken.
Elpriserna tänker jag stå ut med, lite mindre bastubad.

När det gäller gängbrotten vore det kul om man kolla lite kända innekrogar runt om i landet. Undrar hur mycket knark det var på filmgalan för en tid sedan. Uppförandet och talen kunde inte komma från opåverkade hjärnor.

Ekonomin:
Lärde mig en gång att man skulle: spara-köpa spara-köpa spara köpa, sen kunde man Spara- låna- köpa spara -låna-köpa, spara-låna-köpa. På senare tid har mantrat varit Köp-låna, köp-låna, köp-låna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar