onsdag 8 augusti 2012

Flaggdag för dronningen.....

och mig på spårvagnarna idag.........


Började med lite OS...... orkar inte följa allt...... min idol Mats Olsson var i TV i morse, undrar var han köper sina USA- inspirerade skjortor?
Brottningsmedaljer skiter jag i, tycker brottning bara blivit bök för tjockisar. Frank Andersson  såg ju vettig ut på sin tid.  ( Ja, jag har speglar  hemma och vet att jag som tjockis kastar sten i glashus.)


Varit hos min sjukgymnast!

Succé, allt bättre än väntat behöver inte min mitella längre (bara om jag blir trött) behöver inte sova med den längre......(tänk om åldringar kan kramas?)
Skall börja med statisk styrketräning nu, fortfarande befriad från hushållsarbete.
Får börja cykla blev så glad så jag shoppa loss på hemvägen :
Joggingskor med "antisnubblingssensor" och vandrarskor till hösten.
Bok om bla. Sylvia Pankhurst och motståndet       motThe Great War.
Störs inte av regnet, ligger bra till med "ute sysslorna" har innejobb att ta itu med,längtar nästa efter känslan att få kura ihop inne med gott samvete. Fått en litteraturlista inför Burma och borde väl läsa : George Orwells "Dagar i Burma" och Jesper Bengsons "Aung San Suu Kyi: en kamp för frihet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar