lördag 11 augusti 2012

Skönt att OS snart är slut.......

och att engelska ligan börjar....


Blir lite för mycket idrott på TV:n, är man nörd så är man ju rädd att mista något. Jag kastar bort för mycket tid på att slötitta, det  är inte mitt sätt att trivs med mig själv "att kasta bort tid".
Vad det gäller OS blev det en höjdare med handbollen igår!
Nu har de gjort två "hjältematcher" och nagelbitare i rad ,så att hoppas på en tredje i morgon är väl för mycket begärt. Kan inte se den i dess helhet utan får se Häcken på Tore Kellers arena i stället,  eller Torstorps B-lag i Svärtinge!
Blir parken! för mina favorit terrorister kommer hit från Fågelsta!

Apropå handbollen  vill jag referera min husgud Mats Olsson ur minnet:

"vilka smällar de åker på, om de vore fotbollsspelare skulle de ligga kvar och gnälla, nu är de som speedwayförare, reser sig och tejpar lite grand och kör vidare"

 Sverige har lämnat in en protest mot målfotot i triathlon, tycker det är larvigt, tror inte Lisa Nordén ligger bakom utan är väl dignitärer inom OK. Visst sved det, men schweiziskan var ju lite mer moralisk segrare då hon drog och gjorde mesta jobbet.

Såg "fläckvis" matchen mellan Brasilien och Mexiko, kan inte hjälpa att jag blev glad över att Brasilien fick stryk. Har aldrig gillat brassefotboll då det är mera cirkuskonst än riktig fotboll. De gnäller på domare och varandra och gråter som små flickor (förlåt) små pojkar (nej) barn skall det vara när de förlorar.
Får ta lite tillbaks av vad jag sa om skadeglädje till min son Andreas tidigare idag!


För ett par dagar sedan GICK jag till COOP och i     Ekbackarna , var mysigt att kolla ett ställe som man åkt förbi tusentals gånger och aldrig tänkt riktigt på. Gick även över järnvägen till Marieborg som ligger fint vid vattnet ner mot strömmen. Om kommunen lyckas sanera gamla Loddby fabriksområde kunde det bli riktigt fina tomter .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar