fredag 14 december 2012

Brrr...........



........svinkallt !!!!!!!

Tänkt gå ner på stan men ändrade mig trots långkalsingar.......
blev bara bröd i Hemköp till kvällens gratinerade löksoppa.

Skönt att slippa ett bygge i kylan, oro och ängslan för frysande betong, byggtorkar som stannat, gasolkanoner med gasfara, dålig täckning etc.etc. Undrar hur många helger man åkt och kollat?
Typiskt också att man varit mer omtänksam om betongen än människor. Egentligen är jag ju mer humanist än tekniker.
Se absolut inte detta som klagomål, jag har älskat byggen och mitt jobb.

Såg att Slitz skulle lägga ner. Förr i världen hände det att man köpte en sk. herrtidning då lade men den i Aftonbladet för skams skull! Numera brukar jag smygköpa ett Aftonblad och lägga den i Slitz!

Fick lite bannor i Lkpg under avläsningen av hjärtat .Det har varit lite mycket dubbelslag sen sist. De tror mig inte när jag säger att jag är gubbsjuk och sett så mycket söta tjejer i Burma. Lovade att ta medicin regelbundet!
 Känner mig inte alert på ett bra sätt!

Tänker lite konstigt:
Bangkok är en stad med skyline som New Yorke, ändå åker folk till Sverige för att plocka bär!
I Rangoon finns stadsjeepar som tutar på oxkärror.
I USA ifjol var det demonstrationer i de stora städerna mot att 1% äger 99% av USA:s tillgångar.
 Klimatmötet i Doha sket sig för ingen vill ändra på att 20% av jordens befolkning snor alla resurser
.
 Citerar några rader från Johan Ehrenberg i ETC:

" All teknik att rädda världen finns.
Alla resurser finns.
Det enda som hindrar är att vinstena  från business as usual är så mycket högre för den promille som äger att all all förändring blir ett hot.
Så hur ska man tvinga dem?"

Vet inte vad jag tycker men ett ord passar:   FÖRDELNING!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar