onsdag 12 december 2012

En liten historia.......

från en nyfiken gubbe!!!!

En sko och tatuering som denna var verkligen inte vanligt i Burma så den gjorde mig nyfiken, då vi hade sällskap på flyget till Ngapali och i transitbussen.
Damen ifråga var i sällskap med en kille och två damer till, i bussen sysselsatte hon sig med två telefoner och försökte verka blasé och världsvan. På restaurangen lekte hon med sina telefoner iklädd solglasögon i skumrasket  under middagen.
En kväll samlades byns ungar och min mystiska dam kom ut fån sin bungalow tillsammans med en vakt och väninna!
Allmän handpåläggning följde!
Hustrun och jag fick sällskap för att beskåda solnedgången.

Som den pappartis jag är kunde jag inte låta bli att ta några bilder. Helst skulle jag velat ha solnedgången i hennes glasögon.


 
Senare när jag visade  kamerabilden för personalen i receptionen blev de eld och lågor!
Hon heter Wat Mhone Shwe Yee och är Burmas stora stjärna och finns på You Tube!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar