torsdag 3 januari 2013

OM...................


IFALL ATT!

 

Skriver nu något som är väldigt svårt för jag vill att varje ord skall vara rätt.

En händelse i helgen som jag faktiskt uppskattar mycket är att  Harriet träffat en kille och kom och åt middag hos oss.
Det är ju något jag väntat på och hoppas skulle ske, och varit nyfiken på min egen reaktion  då Nicklas snart varit död i tre år.

Det var lättare än vad jag befarat.

Clive var en mycket trevlig kille som jag verkligen gillade, så nu önskar jag dem lycka till och att de och vi ses i fortsättningen.

Trots  det så infann sig tanken TÄNK OM IFALL ATT.

Jag är nu ingen  TÄNK OM IFALL ATT människa, som min mor var, är det något hon lärt mig så är det att bli motsatsen till henne och inte gå och grubbla på sorger, bedrövelser man utsatts för genom att älta  : TÄNK OM IFALL ATT.

Brukar associera till fotboll rätt mycket, innan man slår passningen har man möjlighet att påverka den, om den skall gå till rätt adress  eller bli  en misslyckad:
TÄNK OM IFALL ATT. (vinden styr bollen, motståndarbacken halkar omkull,etc)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar