torsdag 24 januari 2013

Upp som en sol............



ner som......



Visst är det underbart med riktigt vinterväder........







Blev en skogstur på  nästan två timmar igår....... var SÖNDAGSVÄDER trots att det bara var onsdag.

Kommit på ett sätt att försöka efterlikna paddling med gummiband, har gett mig DEN på att  kunna paddla i sommar, skiter i om det gör lite ont i axlarna. Vill inte gå en sommar till med mitella och vara oduglig.

Fick för mig att lura hustrun på bio!
Tänkte i mitt stilla sinne  att en film som får 4 av 5 , + hjärtan , klappor, getingar eller vad som nu delas ut kunde vara sevärd...................????????
Herre vad jag bedrog mig....
Vi såg "DJANGO UNCHAINED"
nominerad till 5 Oscars??? 

Hur kan man göra sån skit!
Våld,våld, våld  förstår inte syftet, har aldrig längtat att en film skulle ta slut och nån skjutit den s.k. hjälten så man kunde få gå ut!
 För mig var  det var det en glorifiering av mördaren på Utöya, Brejvik  måste väl känt något liknande när han  iklädde sig rollen av "ensam befriare och hämnare"och sköt vilt omkring sig !
När man ser en film som vars innehåll bara handlar om att få blod att spruta  är det inte förvånande att man skjuter på skolor om man känner sig "lite utanför", ej heller att amerikanska soldater pissar på lik!
Om svenska sk. kultursidor genom recensenter harangerar en skitfilm som denna så skall man inte förvånas över näthatet i nästa ögonblick

Lyssnat lite om Englands eventuella EU omröstning.
Fattar inte att folk glömmer, "vi har inte haft krig i Europa sen 1945". Var balkan en övning?
Sverige har inte haft fred sen kriget mot Napoleon!! 
 VI ÄR I KRIG I AFGHANISTAN !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar