måndag 4 november 2013

Lite hit och dit ........

 

i väntans tider........

 

 

Börjat denna fantastiskt  fina väderdag med att få fötterna skrapade och smorda, gick med lätta steg ner på stan och kollade Ernst Billgrens Konstverk :"Hemmets härd" (? tror jag den heter).

 





Gillar mycket av det Billgren gör.
(Finns en anka på Rejmyre glasbruk han gjort jag kan få i födelsedagspresent) 

Det är Ståhls Fastigheter som pröjsat.
Minns min gamle murarbas Esping från Finspång som gick fram till byggmästaren Henry Ståhl och vände upp sina handflator framför honom och sa:
-Allt du äger har dessa små händer skapat!

Bildlikt stämde det faktiskt för Esping hade "små händer" för att vara murare.
Båda herrarna är numera borta.
Vinklade bilden med avsikt så kyrkan hamnade i bakgrunden, med det vill jag infoga tanken att man inget kan ta "med sig"
Anders Diös, Henry Ståhl, L-E Lundberg med flera visste nog att det låg arbete bakom de pengar de tjänade, inte som dagens gurus som bara ser kvartalsrapporter och prognoser på en dataskärm.


Har varit beredd på bilkörning en tid nu för en familjelägenhet, hustrun vill inte köra i mörker,  så jag har få avstå från alkohol ! ser det som att den väntande vill vara rädd om sin morfar......
Viktor passade på när jag var på studiebesök och fest på Stockholmsarenan.
I morgon är det Öl-kväll med AC-grupp 301, så .....då.....


 Förstår mig inte på SORG.
Tycker det är tragiskt det som hänt i Ljungsbro , men var har kommunalråd, lärare skola, samhälle/krisgrupper och allmänhet med det att göra?
Jag vet inte vad det innebär, men blir det bättre av att göra allt större?
Låt människor vara ifred!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar