måndag 18 november 2013

Snålheten skapar....

ångest och oro !

 

Tandläkare och bilar är kostnader jag inte kan påverka.
Gick ju bra hos tandläkaren förra veckan, så nu återstår oron för dagens inlämnade bil........
Tycker inte om att känna mig hjälplös.

Var och kollade Magnus Betnér och Soran Ismail på De Geerhallen igår, hamnar nog lite fel som människa, när det är vanlig konsert tillhör vi de yngre, igår drog vi upp medelåldern, trots att det var fullsatt så var det inga unga som trängde eller skuffade när de skulle fram så som pensionärerna brukar, ej heller var alkoholkonsumtionen framträdande.

Om föreställningen kan jag bara instämma med recensionen i dagens NT: 4 spårvagnar.
Båda är ju jätteskarpa och intelligenta som kan ge oss en riktig snyting rakt in i vår PK inbillning, lovar att försöka undvika meningar som: "Jag har inget emot invandring.......MEN", "Klart att alla får tro vad de vill.......MEN", etc.

Det enda som störde mig var att båda men mest Betnérs språk, inledningen på hans framträdande var riktigt störande med alla svordomar och könsord.

Köpt färdigt julklappar nu, var på julmarknad i Häraldshammar, blir bara mjuka paket åt barbarnen i år, sockor och "sticksiga" vantar som blir böta med en gång!

Kollade Zarha Leander museet samtidigt, var imponerande på sitt sätt, kan rekomenderas.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar